Yksi viime vuosien edelleen vahvistuva megatrendi on vastuullisuus, joka läpileikkaa teemana yhä vahvemmin koko yhteiskuntaa ja organisaatioita. Monissa yrityksissä vastuullisuus nähdään tärkeänä osana toimintaa ja jopa koko toiminnan selkärankana, mutta siitä viestiminen kaikille sidosryhmille henkilöstöstä yhteistyökumppaneihin on usein haastavaa. Mistä lähteä liikkeelle, entä mikä jo toimii, missä olisi kehitettävää?
Asiakkaidemme kanssa keskustellessamme huomasimme, että viestintäkumppanilta odotetaan myös vastuullisuusviestinnän palvelua. Olemmekin jo muutaman vuoden ajan kehittäneet palvelupakettia, jonka avulla voi helposti arvioida organisaation nykytilaa, laatia mitattavissa olevat tavoitteet ja suunnitella tien tavoitteiden saavuttamiseksi.
Meditan starttipaketti auttaa alkuun vastuullisuusviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Se johdattaa kuvitteellisen case-yrityksen avulla askel askeleelta pohtimaan vastuullisuusviestinnän moniulotteisuutta ja löytämään ne tärkeät teemat, joista myös teidän organisaationne voi viestiä.
Tutustu vastuullisuusviestinnän palveluihimme ja aloita tästä 👇
Tee vastuullisuusviestinnän itsearviointi
Lataa vastuullisuusviestinnän starttipaketti
Täytä vastuullisuusviestinnän suunnittelupohja
Löydä lisää inspiraatiota ajatuksia herättelevistä blogeistamme:
- Vastuullisuus ei ole vain viestintää, mutta viestintä tekee sen näkyväksi
- Vastuullisuusviestintä vahvistaa yrityksen arvot todeksi
- Henkilöstöllä tärkeä tehtävä vastuullisuuden toteutumisessa
- Yritysvastuu ja kestävä liiketoiminta ovat megatrendejä
- Innostava työkalu vastuullisuusviestinnän suunnitteluun
- Verkkotyökalu vastuullisuusviestinnän itsearviointiin
- Ihmisoikeusvastuun viestintä haastaa yrityksiä
- Viestintätoimiston vastuullisuusohjelma – miten asiantuntijayritys voi toimia kestävästi
Kirjoittanut: Tea Lindroos
Julkaistu: 21.02.2022