Somemarkkinointi, -kampanjat ja sisällöntuotanto

Sosiaalinen media on yhä tärkeämpi tapa organisaatioiden vuorovaikutukseen eri sidosryhmien kanssa. On hyvä huomata, että sosiaalinen ja perinteinen media vaikuttavat monin tavoin toisiinsa. Myös perinteinen media hakee aiheita ja ottaa huomioon yleisön somessa ilmaisemat asenteet, mielipiteet ja tiedon tarpeen. Koska jokainen organisaatio on enemmän tai vähemmän mediatalo itsekin, somemarkkinoinnista ja sosiaalisten kanavien käytöstä on tullut erottamaton osa myös yritysviestintää.

Siksi somessa ollaan ammattimaisesti läsnä, jaetaan ja haetaan aktiivisesti tietoa, ja osallistutaan keskusteluihin siellä missä yrityksen toiminnalle olennaiset ihmiset hakevat tietoa, keskusteluja tai ajanvietettä. Asiakaskokemuksen kannalta hyvä vuorovaikutus somessa on erityisen tärkeä.

Somemarkkinoinnin alustat valitaan sidosryhmän ja oman viestintätarpeen mukaan. Media ja monet mielipidevaikuttajat esimerkiksi seuraavat  aktiivisesti Twitteriä, joka on myös tärkeä kriisiviestinnän työväline. Rekrytointiviestinnässä etenkin kokeneemmat ammattilaiset tavoitetaan LinkedInistä – jotkin muut kohderyhmät Facebookin kohdennetulla markkinoinnilla. Nuoret viihtyvät Discordin, Snapchatin ja Tiktokin kaltaisilla alustoilla. Youtube toimii hakukoneena niille, jotka kaipaavat viihdettä ja havainnollisia käyttöohjeita videon muodossa.  

Sisällöntuotannosta synergiaetua somemarkkinointiin

Meditalla on vahvaa näyttöä sekä somemarkkinoinnista että yhteisö- ja some-manageroinnista. Hallitsemme niin Facebook Business -työkalut, LinkedIn-mainonnan kuin Twitterin, Youtuben ja Instagramin. Käytämme julkaisemiseen ja kanavien hallintaan lukuisia erilaisia työvälineitä – some-kanavien omien työkalujen lisäksi esimerkiksi Hubspotia ja Falconia –  asiakasorganisaatiosta riippuen.

Somemanagerin palvelut ja tuki

Somemanageri edustaa työnantajaansa tai toimeksiantajaansa eri somepalveluissa. Yhteisömanageri on yrityksen sosiaalisten kanavien monipuolinen osaaja ja ylläpitäjä. Näissä rooleissa tarvitaan työkalujen sujuvaa hallintaa,  toimialaosaamista ja usein myös kielitaitoa. Lisäksi somemanagerin on tunnettava edustamansa tuotteet ja palvelut, minkä lisäksi asiakasorganisaation asiantuntemuksen on oltava käytettävissä. 

Erityisen hyviä tuloksia somessakin saavutetaan, kun liiketoiminnan tavoitteet ja toimintaympäristö ovat hyvin hallussa  viestinnän suunnittelun ja sisällöntuotannon kautta. 

Medita tarjoaa somemanagerin palveluja eri kanaviin täysin ulkoistettuna. Tehtäviä on myös mahdollista jakaa sujuvasti siten, että Medita tuottaa ja jakaa sisältöä ja esimerkiksi yhteydenottoihin vastaa asiakkaan asiakaspalvelu.

Työskentelemme jatkuvasti asiakaskokemuksen, yrityskuvan kehittämisen ja rekrymarkkinoinnin parissa lukuisilla eri areenoilla.  Tukenamme kampanjoiden toteutuksessa ja analysoinnissa ovat Facebookin ja Googlen omat asiantuntijat.

Palvelujamme

  • Some-strategiat, kehittäminen  ja sisältösuunnitelmat
  • Some-ohjeistot ja valmennukset
  • Some- ja yhteisömanagerointi, asiakaspalvelu somessa
  • Somemarkkinointi ja -mainonta
  • Someseuranta, -raportointi ja analytiikka

Tuloksena

  • Tervetullut lisä yrityksen omiin kanaviin
  • Tilaisuus tehdä näkyväksi omaa asiantuntemusta ja vastuullisuutta
  • Toimivaa vuorovaikutusta ja ansaittua näkyvyyttä somessa
  • Tietoa sidosryhmien tarpeista ja odotuksista
  • Tilaisuus lisätä yleisön tietämystä ja mielenkiintoa
  • Tehokkaita mainoskampanjoita ja uusia asiakkaita
  • Mahdollisuus parantaa asiakaskokemusta


Pidä huolta asiakas- ja työnhakijakokemuksen etulinjasta.
Ota yhteyttä, katsotaan mitä mahdollisuuksia some teille tarjoaa.