Yrityksiä ja organisaatioita uhkaavat monenlaiset kriisit: henkeä uhkaavat ja esimerkiksi organisaation maineeseen tai liiketoimintaan vaikuttavat kriisit, jotka voivat kehittyä vaivihkaa pitkän ajan kuluessa tai vain hetkessä. Tietoturvaan liittyvät kriisit ovat yhä yleisempiä. Kriisiviestinnän valmiuksia vaativia tilanteita voivat olla muun muassa negatiiviset somepäivitykset tai yleisönosastokirjoitukset, työtapaturmat, onnettomuudet, tietovuodot, väärinkäytökset ja talouskriisit. 

Ennalta mietitty ja harjoiteltu kriisiviestinnän prosessi nimettyine vastuuhenkilöineen osoittautuu hätätilanteissa kullanarvoiseksi. Kriisiä harjoitellut organisaatio selviytyy vaikeista tilanteista vähemmin vaurioin kuin valmistautumaton.

Palvelujamme:

  • Kriisiviestintävalmiuksien tilannearvio
  • Kriisiviestintäsuunnitelma
  • Avainhenkilöiden sparraus
  • Simulointiharjoitukset ja tilannekohtaiset  viestipohjat 
  • Worldcom-partneruutemme mahdollistaa kriisiviestintäyhteistyön yli rajojen

Tuloksena:

  1. Valmius ennaltaehkäistä ja hallita organisaatiota kohtaavia kriisejä. 
  2. Selkeät kriisiviestinnän aineistot ja ohjeet työntekijöille ja johdolle. Vastaukset kysymyksiin kuka tekee mitä, ja missä järjestyksessä.