Mikä on HubSpot ja mitä se tekee? 

HubSpot on pilvipohjainen markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka on suunniteltu auttamaan yrityksiä liiketoimintansa kasvattamiseen ja löytämään juuri oikeita asiakkaita. Yhdistettynä sisältömarkkinointiin se tehostaa markkinointia ja myyntiä, joka saa tyytyväiset asiakkaat suosittelemaan tuotteita ja palveluja edelleen eteenpäin.

HubSpot markkinoinnin automaatio perustuu teknologia-alustaan ja ajattelutapaan, jossa keskeinen tavoite on myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tiimien saumaton yhteistyö. Uuden metodin jo omaksuneet organisaatiot nauttivat merkittävästä kilpailuedusta verrattuna niihin, jotka jatkavat maksettuun mainontaan ja näkyvyyteen perustuvaa lähettäjäkeskeistä tapaa edistää liiketoimintaansa. 

HubSpot markkinoinnin automaatio avaimet käteen -palveluna

Medita tarjoaa näkemystä viestinnän ja markkinoinnin modernisointiin HubSpotin työkaluilla. Samankaltaisia asiakashallinnan ja julkaisemisen järjestelmiä on muitakin, ja niille kaikille on yhteistä luottamus kiinnostaviin, kohdennettuihin sisältöihin avaimena oikeiden yksilöiden tavoittamiseen. Pelkkä teknologia ei muuta mitään, vaan tarvitaan perustava asennemuutos: Tyrkyttämisen aika on ohi. Hyvin palveltu, uskollinen asiakas on yritykselle parasta mainosta ja kasvun avain. 

Relevantti sisältö ratkaisee

Juuri oikeat silmäparit löydetään verkosta luotettavilla, relevanteilla ja hyödyllisillä sisällöillä, jotka avaavat keskusteluyhteyden. Hyvin kohdennetun viestinnän ja markkinoinnin panoksia ei tuhlailla hakuammunnalla vaan ne osoitetaan juuri tietystä tarjonnasta lähtökohtaisesti kiinnostuneille. Oma-aloitteisesti tilattu uutiskirje menee oikeaan osoitteeseen ja vapaaehtoisesti annetut yhteystiedot antavat luvan lähestyä oikealla asialla.

Viestinnän, asiakaspalvelun, markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä tiivistämällä voidaan varmistaa, ettei asiakas huku eri toimintojen väliin ja jää vaille vastausta. Kiinnostuneet saavat haluamaansa tietoa ja sisältömarkkinoija tavoittaa potentiaalisimmat asiakkaansa. Tavoitteena on tuottaa yhdessä enemmän ja parempia liidejä myynnille, jolloin myynti voi keskittää voimavaransa kaikkein todennäköisimpiin asiakkaisiin.

Automatisoimalla rutiininomaisia vaiheita vuorovaikutuksesta voidaan varmistaa inhimillisiä resursseja yksilölliseen vuorovaikutukseen ostopolun harkinnan ja päätöksenteon vaiheissa. Dataa käytetään vastuullisesti ja läpinäkyvästi osapuolten nimenomaisella sopimuksella.

Palvelujamme

  • Konsultointi – millaiseen liiketoimintaan HubSpot sopii ja miten valitset monista vaihtoehdoista oikean palvelupaketin?
  • Sisältömarkkinoinnin ja markkinointiautomaatiojärjestelmän tekninen ja liiketoiminnallinen käyttöönotto sekä käytännön perehdytys ja tuki
  • Sisältömarkkinoinnin sisällöntuotannon, markkinointiautomaation ja digikampanjoinnin jatkuvat palvelut yhdessä sovittavassa laajuudessa
  • Verkkosivuston arviointi ja sisältökatselmus sekä jatkuvan kehittämisen palvelut – Miten saat verkkosivusi palvelemaan liiketoiminnan tavoitteita kuin parhaat tekijäsi?

Tuloksena

  • Hyvin suunniteltu ja tehokkaasti hyödynnetty järjestelmäinvestointi, joka säästää henkilöresursseja yksilölliseen asiakaspalveluun ja myyntityöhön
  • Kiinnostavat ajantasaiset verkkosivut toimivat omalla painollaan kuin motivoitunut tiimi
  • Laadukkaat liidit lisäävät markkinoinnin osumatarkkuutta ja myynnin tuloksellisuutta
  • Tyytyväiset asiakkaat, jotka saavat ajallaan vastauksen tarpeisiinsa
  • Mutun ja makuasioiden tilalle kiinnostavaa dataa viestinnän, markkinoinnin sekä tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen
Markkinoinnin ammattilainen luottaa HubSpotiin

Haluatko kuulla lisää?

Kai Strandberg
Asiakkuusjohtaja, HubSpot-konsultti
050 550 6003