Suomen merkittävin viestintätoimistojen kilpailu, Marketing Finlandin organisoima Finnish Comms Awards, nostaa esiin toimistojen ja niiden asiakkaiden yhteistyön arvoa ja vaikuttavuutta. Kattava ja asiantunteva tuomaristo on jälleen valinnut parhaat kisan finaaliin, jossa valitaan voittajat sekä strategisen konsultoinnin että tuloksellisen kampanjoinnin sarjoissa. Strategia-sarjassa on nyt toista kertaa oma kategoriansa myös vastuullisuusviestinnälle.

Onnistunut vastuullisuusviestintä tuntee sidosryhmiensä vastuullisuusodotukset ja vastaa niihin luotettavaan tietoon pohjautuen

Vastuullisuusviestinnän (CSR, ESG, Sustainability) kategorian kuvauksessa todetaan, että ”vastuullisuusviestintä perustuu yrityksen tai organisaation kestävää kehitystä tavoitteellisesti edistävään strategiaan sekä toteutuneen kehityksen todentamiseen johdonmukaisesti raportoiduin mittarein. Onnistunut vastuullisuusviestintä tuntee sidosryhmiensä vastuullisuusodotukset ja vastaa niihin tarjoamalla luotettavaa tietoa ja avoimen palautekanavan. Se kykenee kertomaan myös oman toimintansa, tuotteidensa ja palveluidensa kestävyysongelmista ja niiden ratkaisemiseksi toteutetuista kehittämistoimista.”

Kategoriassa palkitaan työ, joka osoittaa jatkuvasti kehittyvän kestävän liiketoiminnan ja vastuullisuuden aihealueen syvällistä tuntemusta ja johdonmukaista soveltamista läpileikkaavasti asiakasorganisaationsa viestinnässä.

Vielä uudenkarheassa kategoriassa kisaa tällä kertaa kaksi varsin erilaista työtä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, Romako-hanke & Oy SEK Ab esittelivät tuomaristolle yhteistyönsä tavoitteita ja tuloksia otsikolla Taustasta riippumatta – kohti yhdenvertaisempaa työelämää.

Tana Oy:n ja Viestintätoimisto Medita Oy:n kilpailutyön nimi on Vastuullisuusviestinnän vaikutus yritysarvoon yllätti. Meditan kehittämä konsepti osoittaa yritysvastuun ja ESG-viestinnän valmiustason kehittämisen kasvattavan merkittävästi yritysarvoa.

Kovatasoiseksi luonnehdittuun kilpailuun jätettiin tänä vuonna 104 työtä. Loppusuoralle valittiin 53 kilpailuhakemusta 19 eri toimistosta. Finalistit esittivät kilpailutyönsä tuomaristolle pitchauspäivänä 25.10.2023.

Vastuullisuusviestinnän kuten kaikkien muidenkin kategorioiden voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa Helsingissä 16.11.2023.

Lue lisää Comms Awardsin sivuilta