Miten saada ansaittua medianäkyvyyttä?

Mediaviestintä on vuorovaikuttamista median kanssa. Tavoitteena on herättää toimittajien mielenkiinto ja saada positiivista julkisuutta yrityksellesi. Jotta mediaviestintä tuottaisi medianäkyvyyttä, on uutisen tai aiheen näkökulman oltava vastaanottajalle merkityksellinen.

Autamme toimittajan kokemuksellamme kaivamaan esiin uutisen haastatellessamme sinua. Arvioimme samalla uutisen mahdollisuuksia saavuttaa ansaittua medianäkyvyyttä. Uusi näkökulma voi joskus löytyä asiasta, jota et ehkä ole ajatellut uutisen arvoiseksi.

​Katselemme maailmaa toimittajan silmin

Ideoimme jutun näkökulmat ja kohdemediat aina yhteistyössä kanssasi, ja sinulla on aina kommentointimahdollisuus ennen tekstin viimeistelyä. Viestisi läpimenoa emme voi kuitenkaan taata, sillä toimitukset päättävät mistä kiinnostuvat ja kirjoittavat. Myös päivittäiset uutistilanteet vaikuttavat läpimenoon.

Olennaista on löytää asiastasi kiinnostunut media ja toimitus (toimittaja, tuottaja tai toimituspäällikkö). Vaikkei juttusi menisi heti läpi, on mediakontaktoinnilla hyviä vaikutuksia pidemmällä tähtäimellä yrityksesi tunnettuuden kasvaessa toimituksissa.

 

Mediaseuranta ja viestinnän mittaaminen

Mediaseuranta ja viestinnän mittaaminen ovat yritys- ja organisaatioviestinnän perusasioita. Mitä vaikutuksia viestinnällä on ollut? Mikä toimii ja mikä ei?

Seuraamme mediaa päivittäin online- ja sosiaalisen median seurantapalveluilla. Analysoimme julkisuutta ja ehdotamme toimenpiteitä tarvittaessa. Voimme analysoida lisäksi sidosryhmien asenteita ja tiedontarpeita. Autamme myös kriisiviestinnässä.

Kansainvälisissä mediasuhteissa hyödynnämme Worldcom-partnereitamme, joilla on paras paikallisen markkina-alueen ja median tuntemus.

 

Kattavat mediaviestinnän palvelut

Olemme apunasi kaikessa mediaviestinnässä. Teemme media- ja somesuunnitelmat, tuotamme tiedotteet ja taustamateriaalit sekä vastaamme jakelusta ja kontaktoinnista. Järjestämme lehdistötilaisuudet tai -vierailut ja tarjoamme asiakkaidemme asiantuntijoita median haastateltavaksi. Tunnemme suomalaisen mediakentän myös sisältäpäin, sillä monella meistä on journalistitausta.

Medita-uteliaiden-yritysten-viestintätoimisto

Hyvän mediatiedotteen tunnusmerkit

1. Kiinnostava
Kiinnostavuus voi liittyä esim. uuteen teknologiaan, palveluun, saatuihin kokemuksiin, tutkimustuloksiin tai kauppoihin.

2. Uutismuotoinen
Uutismuotoon kirjoitettu tiedote palvelee kiireistä toimittajaa ja on hyödynnettävissä myös monikanavaisessa markkinoinnissa.

3. Erottuva
Toimituksiin tule päivittäin runsaasti yhteydenottoja ja juttuvinkkejä. Yrityksesi tiedotteen on syytä erottua positiivisesti joukosta.

4. Jakelultaan oikea
Mediaviestinnän onnistuminen perustuu laadukkaisiin kontakteihin. Osaamme kohdentaa viestisi asiasta kiinnostuneelle medialle.

Onnistuneen mediaviestinnän tuloksia

  • Positiivinen, tavoitteen mukainen julkisuuskuva.
  • Tunnettuuden ja brändiarvon kasvu.
  • Kanavat auki mediaan ja toimittajiin.
  • Valmius kriisitilanteiden hallintaan.
Uskomme uteliaisuuteen

Kokemuksia palvelusta

”Mediaviestintä moninkertaisti tunnettuutemme”

Antti Koponen,
toimitusjohtaja,Mastercom Oy

Lue case