Viestinnän ja markkinoinnin etiikan pelisäännöt

Viestintä- ja mediamaailma on muuttunut rajusti. Vuorovaikutus somessa tapahtuu yleisön silmien edessä ja siinä rakennettu luottamus on kovaa valuuttaa. Sen sijaan, että ollaan huolestuneita avoimesta vaikuttamisesta, tulisi olla huolissaan piilovaikuttamisesta.

Jokaisella on oikeus tietää kuka valintoihimme pyrkii vaikuttamaan, miksi ja miten. Läpinäkyvä, eettinen viestintä ja markkinointi on vastuullisen organisaation kestävän kehityksen ja menestymisen perusta. Se on nyt ajankohtaisempaa kuin koskaan.

Meditan toimitusjohtaja Tiinu Wuolio on pitkään ollut kiinnostunut viestinnän eettisistä kysymyksistä. Hän on ollut vuosia mukana MTL:n viestintätoimistojaoksen hallituksessa ja vastannut eettisten periaatteiden päivitystyöstä.  Meltwaterin webinaarisarjassa 20.6. Tiinu kävi läpi viestinnän ja markkinoinnin etiikan pelisääntöjä. Mitä jokaisen niistä tulisi tietää, sillä tinkiminen ja myös tietämättömyys yhteisistä säännöistä ovat maineriskejä – sekä viestinnän toteuttajalle että hänen organisaatiolleen.

Pysy ajan tasalla:

Leave a comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *