Työnantajakuva ja -maine ratkaisevat osaavan henkilöstön kiinnostuksen yritykseen. Parhaista osaajista kilpaillaan, eivätkä he aina edes hae aktiivisesti uutta työtä. He saattavat kuitenkin tarttua houkuttelevaan tilaisuuteen, jos työnantajalla on hyvä maine.

Työnantajakuvan rakentaminen on pitkäjänteistä työtä. Rekrytointiviestintä ei ole vain yksittäisiä ilmoituksia silloin kun työntekijää tarvitaan. Se on jatkuvaa ympäristön seuraamista, mahdollisten hakijoiden kiinnostuksen ylläpitämistä ja tiedon tarjoamista silloinkin, kun paikkoja ei ole auki.

Rekrytointiviestinnän suunnitelmallisuudella varmistat, että juuri oikeanlaiset hakijat tuntevat yrityksesi ja saavat tiedon, kun työntekijöitä tarvitaan. He voivat myös olla itse aktiivisia ja ottaa yhteyttä, kun kaipaavat muutosta ja mahdollisuuksia. 

Tuloksena:

  • Teillä on hyvä maine työnantajana
  • Oikeanlaiset hakijat tuntevat teidät jo ennen kuin paikkoja on tarjolla
  • Yrityksesi arvot kohtaavat potentiaalisten työntekijöiden arvot
  • Työntekijät kokevat, että he ovat kiinnostavia ja heille tarjotaan tietoa säännöllisesti
  • Löydät oikeat kanavat tavoittaa oikeanlaiset hakijat
  • Osaat käyttää digitaalisen markkinoinnin keinoja turvataksesi työntekijöiden kiinnostuksen

Rekrytointiviestinnän suunnittelun canvas auttaa käymään läpi oman organisaatiosi. Suunnittelupohja on tarkoitettu yhteisen keskustelun ja ideoinnin tueksi.

Tutustu ja lataa rekrytointicanvas tästä