Ansaittu näkyvyys mediassa tuo esiin yrityksen kilpailuedut ja lisää yrityksen tunnettuutta ja kiinnostavuutta. Yrityksen oma ääni ja tavoitteet pääsevät esiin ja median kautta on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen keskusteluun ja päätöksentekoon. 

Medianäkyvyys lisää sidosryhmien kiinnostusta yrityksen omiin viestintäkanaviin: asiakaskokemus alkaa verkosta ja somesta.

Mediasuhteissa tuloksia tuovat pitkäjänteisyys, vastavuoroisuus ja johdonmukaisuus.

Mediasuhdepalvelujamme: 

  • Mediaviestinnän suunnittelu ja toteutus jakeluineen  
  • Jakelun räätälöinti kotimaassa ja kansainvälisesti
  • Mediatiedotteet ja median kontaktointi
  • Aiheiden taustoittaminen ja tarjoaminen toimituksille
  • Oma uutishuone, jos jakelu tehdään STT info -tiedotepalvelun kautta – kauttamme otat tehokkaasti käyttöön STT infon palvelut
  • Mediatilaisuudet, vierailut ja henkilökohtaiset tapaamiset  
  • Mediavalmennukset, ennakkoon valmistellut kysymykset ja vastaukset
  • Mediaseuranta, -raportointi ja analyysit omien avainviestien vastaanotosta.  

Mediatiedote:

  • Ammattitaidolla kirjoitettu, toimitusta ja yleisöä kiinnostava ajankohtainen tiedote, joka käsittelee  esimerkiksi uutta teknologiaa, palvelua, kokemuksia, tutkimustuloksia, kauppoja tai yhteistyötä  
  • Tiedotteen näkökulma ja siihen sopivat mediat ideoidaan ja lopputulos viimeistellään yhteistyössä tilaajan kanssa
  • Valmiiksi uutismuotoon kirjoitettua tiedotetta tai uutista voi hyödyntää monikanavaisessa markkinoinnissa 
  • Hyvä tiedote tuo viestintään riippumattoman osapuolen todistusvoimaa. 

Mediaseuranta ja toimintaympäristön tuntemus lähtökohtina näkyvyydelle

Säännölliset yhteydet mediaan ja toimintaympäristön tuntemus ovat lähtökohtia näkyvyydelle mediassa. Mediaseuranta ja viestinnän mittaaminen ovat yritys- ja organisaatioviestinnän perusasioita: mitä vaikutuksia viestinnällä on ollut, mikä toimii ja mikä ei.  Tunnemme suomalaisen mediakentän, sillä monella meistä on journalistitausta ja laaja alan koulutus.

  • Seuraamme mediaa päivittäin online- ja sosiaalisen median seurantapalveluilla. Analysoimme julkisuutta ja ehdotamme toimenpiteitä, kun on aihetta tarttua tilaisuuteen. 
  • Teemme media- ja somesuunnitelmat, tuotamme tiedotteet ja taustamateriaalit sekä vastaamme jakelusta ja kontaktoinnista. Järjestämme lehdistötilaisuudet tai -vierailut ja tarjoamme asiantuntijoita median haastateltavaksi. 
  • Voimme analysoida sidosryhmien asenteita ja tiedontarpeita. Autamme myös kriisiviestinnässä.
  • Kansainvälisissä mediasuhteissa luotamme kansainvälisen Worldcom PR Group -ketjun partnereihimme ja heidän paikalliseen markkina-alueen ja median tuntemukseensa. 

Tuloksena:

  • Johdonmukainen ja uskottava julkisuuskuva, brändiarvon nousu
  • Näkyvyys toivotussa mediassa
  • Säännöllinen yhteys mediaan: tiedotteet, taustamateriaalit, jakelut ja kontaktoinnit
  • Toimintaympäristön tuntemus, mm. valmius nopeaan reagointiin, ideoita yrityksen omalle sisällöntuotannolle
  • Kansainvälinen näkyvyys Worldcom-partnereiden kautta
  • Kriisitilanteiden hallinta viestinnän ammattilaisen tuella