Riitta Karjalainen

”Autoalan viestinnässä käytetään paljon omanlaistaan terminologiaa ja teknologiakin on usein monimutkaista, jolloin asiantuntemus alasta on ehdoton edellytys. Viestintäyhteistyön kautta saamme myös enemmän näkyvyyttä erilaisille teemoille.”
Auton viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen.

Medita on vuoden 2017 alusta lähtien lokalisoinut Volkswagenin, Audin, SEATin ja MANin vaativia sisältöjä Suomen olosuhteisiin sekä ideoinut ja tuottanut paikallisia tiedotteita ja uutisia K-ryhmään kuuluvalle automaahantuoja K-Autolle (ent. VV-Auto).

Toimialan teknologian kehittyessä nopeasti työ edellyttää jatkuvaa oppimista sekä aivan uuden suomenkielisen terminologian kehittämistä ja vakiinnuttamista yhdessä K-Auton asiantuntijoiden kanssa. Ammattitaitoisen ja vakiintuneen yhteistyökumppanin avulla varmistetaan tavoiteltu näkyvyys ja toimintanopeus myös autoalan sesonkeina, jotka keskittyvät suurten kansainvälisten autonäyttelyiden yhteyteen.

”Jo useamman vuoden jatkunut yhteistyö Meditan kanssa tuo meille erityisesti lisäresursseja ja osaamista. Autoalan viestinnässä käytetään paljon omanlaistaan terminologiaa ja teknologiakin on usein monimutkaista, jolloin asiantuntemus alasta on ehdoton edellytys. Viestintäyhteistyön kautta saamme myös enemmän näkyvyyttä erilaisille teemoille”, kertoo K-Auton viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen.

Avainsanat: