Lähtötilanne:

”Kukaan ei tunne meitä”

”Kiho on voimakkaassa kasvuvaiheessa oleva teknologiayhtiö, joka tuottaa IoT:iin ja paikannukseen perustuvia digitaalisia palveluita. Huomasimme myyntityössä, että kukaan ei ollut kuullut meistä. Päätimme panostaa markkinointiin ja säännölliseen mediaviestintään toden teolla. Mielestämme mediaviestintä on tärkeä osa markkinoinnin palettia. Siksi käynnistimme mediaviestinnän yhteistyön kesällä 2018.”

Ratkaisu

Strateginen suunnittelu ja jämäkkyys loivat onnistumisen edellytykset

Toiminta oli alusta asti tavoitteellista ja jämäkkää strategisesta suunnittelusta sekä tavoitteiden asettamisesta lähtien. Yhteistyöhömme kuuluvat mediaviestinnän strateginen suunnittelu, säännöllinen mediatiedotteiden tuottaminen sekä aktiivinen tulosten seuranta. Itse olen aika fiilispohjainen, mutta arvostan kovasti tavoitteellista otetta.

He patistavat meitä aktiiviseen ja järjestelmälliseen mediaviestintään kiireen keskellä. Kaikki mitä on tehty, on tehty napakasti ja joustavasti. Yhteistyömme aikana olen oppinut katsomaan yrityksemme toimintaa yhteiskunnallisesta näkökulmasta käsin sekä ymmärtämään paremmin, mikä mediaa kiinnostaa. Heillä on ammattitaito löytää kiinnostava uutiskärki kaikkiin juttuideoihimme.

Yhteistyön tuloksia:

Markkina-avauksia kotimaasta ja ulkomailta

Yhteistyömme tulokset on olleet tosi hyviä. Tunnettuutemme on kasvanut ja Kihon brändin uskottavuus on vahvistunut huomattavasti. Olemme saaneet äänemme kuuluviin valtakunnallisessa ja kansainvälisessä mediassa sekä ammattilehdissä. Mediakampanjat ovat selvästi kasvattaneet yhteydenottojen määrää ja olemme saaneet mielenkiintoisia liidejä medianäkyvyyden ansiosta.

Kansainvälinen medianäkyvyys on avannut meille kokonaan uuden markkina-alueen. Olemme myös päässeet kertomaan asiantuntijuudestamme amerikkalaiseen Newsweek-uutislehteen, joka tavoittaa huimat 45 miljoonaa lukijaa ympäri maailman.

Positiivinen medianäkyvyys on tehnyt meistä lisäksi kiinnostavan työnantajan alan ammattilaisten keskuudessa. Myös työntekijämme arvostavat sitä, että Kiho on mielipidevaikuttaja ja näkemyksellinen toimija digitalisaatiossa.”

Yhteistyössä tehtyä:

  1. Mediaviestintästrategia ja sisältösuunnitelma
  2. Säännöllinen mediaviestintä

Yhteistyön tulokset:

  • Kiho on saanut asiantuntemusteen esille mediassa niin Suomessa kuin maailmalla
  • Kihon tunnettuus on kasvanut ja uskottavuus vahvistunut
  • Kansainvälinen markkina-avaus aivan uuteen kohdemarkkinaan, neuvottelut potentiaalisen asiakkaan kanssa käynnistyivät 1 viikon sisällä tiedotteen läpimenosta.

Antti Koponen
Toimitusjohtaja ja omistaja
Kiho / Mastercom Oy

Toimiala: Ohjelmistot ja sovellukset
Tuote: IoT:iin ja paikannukseen perustuva digitaalinen palvelu Kiho
Missio: Parantaa asiakkaiden kilpailukykyä digitalisoimalla liikkuvan työn tilaus-, toimitus- ja laskutusprosessit.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, jos haluat tuloksia, suunnitelmallisuutta ja raikasta näkemystä markkinointiin.

Voit myös tutustua tiimiimme ja ottaa yhteyttä suoraan keneen tahansa meistä.